Beugelbehandeling (orthodontie)

Beugelbehandeling (orthodontie)

Bent u niet tevreden met de stand van uw tanden?
Tegenwoordig dragen steeds meer mensen een beugel om de stand van hun tanden en kiezen te corrigeren. Leeftijd speelt hierbij geen rol, iedereen heeft recht op een mooi gebit!

De orthodontist (óf tandarts voor orthodontie) onderzoekt de scheefstand van de tanden en kiezen en maakt vervolgens een afdruk van de boven- en ondertanden. Ook worden er röntgen- en gewone foto's van de tanden en kiezen gemaakt. Op basis van deze informatie wordt een behandelplan geadviseerd.

Wanneer is een beugel voor uw gebit nodig?

Wanneer de tanden scheef staan, of wanneer de tanden en kiezen niet goed op elkaar passen biedt een beugel de juiste oplossing. Doordat de kiezen na de behandeling weer beter op elkaar passen kunt u ook beter kauwen.

Hoe werkt een beugel voor je gebit?

Een beugel corrigeert tanden en kiezen in de goede richting. Het is van belang dat een beugel regelmatig wordt bijgesteld. Op die manier wordt de correctie van de scheefstand optimaal uitgevoerd.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorgcentrum Oosterparklaan? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 – 8602.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:15 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Eerste Oosterparklaan 76-78
Utrecht 3544AK
Route

Patiëntervaringen

916 reviews · ⭐ 8.6 gemiddeld

9

Het is zeer vriendelijke manier behandeld en de vragen duidelijk beantwoord door de tandarts

Bekwaam, professioneel en heel begripvol.

Ik was gespannen voor de ingreep. De tandarts en assistente hebben dit begrepen, mij vertrouwen geven en de behandeling met grote professionaliteit uitgevoerd.

Pechgeval

Ik ben zeer goed geholpen op 1 dag door de tandarts en de tandtechnicus. Door een ongeval kon ik heel snel terecht en zijn de problemen verholpen. Dank Mark en Monique.

Vakkundig en vriendelijke hulpverleners

Goede uitleg over wat er mogelijk is en servicegericht

Goede zorg

Snel en deskundig

Heel goed behandeld

Hele lieve vrouw ben heel goed behandeld.

Alles goed

Top

Nice personal

Profesional and humanity treatment

Good

Very professional

Klantvriendelijk

Wordt op tijd geholpen en toegankelijk.

Fijn geholpen

Duidelijke uitleg wat de handelingen zijn. Ik voel me erg op me gemak. Daarbij wordt rekening gehouden met de stand van ligging ivm astma. Zeer behulp en zorgzaam

Helemaal top.

Helemaal top.

Prima geholpen!

Prima geholpen!

Goede behandeling en vriendelijk contact

zie boven

Persoonlijke aandacht door tandarts Ana

Fijn dat niet zomaar standaard t protocol wordt gevolgd, maar wordt gekeken wat het beste past bij mijn gebit.

Wat een geweldige tandarts

Ik heb de behandeling als heel prettig en professioneel ervaren.

zoals zorg hoort te zijn

Mijn twee kinderen hadden een afspraak bij mondhygienist Emine. Aangezien het mij zo goed is bevallen, heb ik ook voor mijzelf een afspraak bij haar gemaakt. Zij is vriendelijk, luistert naar je wensen/ issues en voert ze daadwerkelijk ook uit. Eind resultaat, heel tevreden!!

Goed geholpen

Kies eruit gehaald en heeft geholpen! Fijn verlopen

Super lief mondhygiënist

Doet haar werk met liefde. Super goed gereinigd. Eerder hadden wij een andere waar wij een heel slecht ervaring mee hadden.

uitstekende behandeling

uitstekende behandeling

Top

Top!

Fijn contact en kundige advisering

Ik wordt betrokken betreffende mijn gebit. Ana legt veel uit en laat het je ook zien. Ik kan mijn vragen bespreekbaar maken. Ze denkt met me mee, bespreekt verschillende mogelijkheden en/of opties. De mensen in mijn omgeving, die ook nu cliënt zijn bij Ana, na mijn mondelinge aanbeveling, zijn ook zeer tevreden over Ana. Wat kan ik dan nog meer zeggen.

Was goed

Het was goed